پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118391
شمار شهداي غزه از 1600تن گذشت/ حمايت بي قيد اوباما از رژيم کودک‌کش
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2345

به گزارش پايگاه خري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه تلويزيوني «الاقصي»، منابع بيمارستاني گزارش داده‌‌اند که شمار شهداي فلسطيني پس از حملات روز جمعه صهيونيست‌ها به نوار غزه، از مرز 1600 تن عبور کرده است.

همچنين تعداد زخمي‌ها در 25 روزي که از عمليات موسوم به «صخره سخت» ارتش رژيم‌صهيونيستي در نوار غزه مي‌گذرد، به دستکم 8750 نفر رسيده است. بنا بر اعلام سازمان ملل، بيش از سه چهارم قربانيان حملات صهيونيست‌ها، غيرنظامي،‌ زن، کودک و سالمند بوده‌اند.

صهيونيست‌ها در حملات هوايي و توپخانه‌اي روز جمعه به مناطق مختلف نوار غزه از جمله شهر «رفح»، نزديک به 100 تن را به شهادت رسانده و ده‌ها تن را نيز زخمي کردند.

اين حملات در حالي صورت گرفت که قرار بود از صبح روز جمعه آتش‌بسي 3 روزه در نوار غزه برقرار شود و همين امر موجب شده بود تا فلسطيني‌ها از پناهگاه‌ها خارج در مناطق تخريب‌شده حضور يابند. همين امر موجب شد تا نقض آتش‌بس از سوي صهيونيست‌ها تلفات بالايي را در ميان غيرنظاميان موجب شود.

عمليات اخير رژيم‌صهيونيستي عليه نوار غزه خونبارترين حمله اين رژيم طي يک دهه گذشته است. پيش از اين عمليات موسوم به «سرب گداخته» که در سال 2009 و در کابينه «ايهود اولمرت» صورت گرفت، با بر جاي گذاشتن تلفات بيش از 1400 نفر، خونين‌ترين حمله صهيونيست‌ها به شمار مي‌رفت.

«داود اغلو» حماس را عامل نقض آتش بس دانست

راديو اسرائيل اعلام کرد که احمد داود اغلو در گفت‌وگو با مقامات اسرائيلي با اذعان به اينکه اقدام حماس در ربودن يکي از نظاميان صهيونيست عامل نقض آتش بس بوده است، تاکيد کرد که ترکيه تمام تلاش ممکن براي آزادي اين نظامي را بکار خواهد گرفت.

امروز درحالي که صهيونيست‌ها و حماس توافق کرده بودند تا 72 ساعت آتش بس اعلام کنند به ناگاه طرف اسرائيلي همانند روز چهارشنبه که مدعي شد منطقه شجاعيه منطقه جنگي است، رفح را نيز به عنوان منطقه جنگي اعلام کرد و با حمله به اين منطقه باعث کشته شدن 70 نفر شد.

در همين حال نيروهاي مقاومت هم به تعدادي از نظاميان اسرائيلي حمله کردند و با کشتن چند نفر از آنها يک افسر صهيونيست را به گروگان گرفتند.

حالا صهيونيست‌ها مدعي هستند که اقدام حماس نقض واقعي آتش بس است و حاميان رژيم صهيونيستي نيز بلافاصله پس از به اسارت درآمدن نظامي صهيونيست که دومين اسرائيلي به اسارت درآمده توسط مقاومت است، خواستار آزادي فوري و بي قيد و شرط وي شدند.

در همين زمينه باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا، بان کي مون دبير کل سازمان ملل و جان کري وزير امور خارجه آمريکا خواستار آزادي نظامي اسرائيلي شدند و حماس را مسئول نقض آتش بس دانستند.

اين درحالي است که تنها امروز 70 نفر در رفح غزه کشته شدندو آمار شهداي غزه بنابر اعلام شبکه تلويزيوني حماس از مرز 1600 نفر هم گذشته است.

پيش از اين جان کري طي بيانيه‌اي از ترکيه و قطر خواسته بود تا از نفوذشان براي آزادي اين نظامي صهيونيست که بنابر اعلام برخي رسانه‌ها از اقوان موشه يعلون رئيس ارتش اسرائيل هم هست، تلاش کنند.

اوباما: نظامي اسرائيلي بايد بي‌قيد و شرط آزاد شود

«باراک اوباما» رئيس‌جمهور آمريکا روز جمعه طي نطقي آزادي نظامي صهيونيست‌ که در عمليات ارتش اسرائيل در نوار غزه به اسارت نيروهاي مقاومت درآمد، را خواستار شد.

يک نظامي صهيونيست روز جمعه طي تجاوز نيروهاي اين رژيم به منطقه رفح واقع در جنوب نوار غزه، به اسارت نيروهاي مقاومت فلسطيني درآمد. سازمان ملل،‌ آمريکا و کشورهاي غربي بي‌توجه به نقض آتش‌بس از سوي نيروهاي اسرائيلي، خواستار آزادي اين نظامي شده‌اند.

اوباما نيز در اين رابطه گفت: «اگر آن‌ها براي حل وضعيت فعلي جدي هستند، لازم است که آن سرباز بدون هرچه سريعتر بدون قيد و شرط آزاد شود.»

در حالي که قرار بود آتش‌بسي 72 ساعته از صبح امروز در نوار غزه برقرار شده و طرفين مذاکرات براي آتش‌بس نهايي را آغاز کنند، صهيونيست‌ها به بهانه اسارت يک نظامي خود، که به گفته حماس ساعتي پيش از آغاز آتش‌بس گرفتار شده، دست به بمباران گسترده رفح و ديگر نقاط نوار غزه زدند. در جريان حملات روز جمعه بيش از 100 فلسطيني به شهادت رسيدند.

رئيس‌جمهور آمريکا در نطق روز جمعه خود علاوه بر غزه، به مسائل ديگر از جمله انتقادات کنگره اين کشور از عملکرد سازمان سيا نيز پرداخت و قويا از «جان برنان» رئيس اين سازمان دفاع کرد. گروهي از نمايندگان آمريکايي به دليل جاسوسي سيا از رايانه‌هاي کنگره،‌ خواستار کناره‌گيري برنان شده‌اند.

اوباما در جريان دفاع خود از برنان، به شکنجه مظنونين و زندانيان پس از حادثه حمله به برج‌هاي تجارت جهاني در يازده سپتامبر 2001 نيز اعتراف کرد. وي با بيان اينکه «ما برخي افراد را شکنجه کرديم»، گفت کاخ سفيد گزارشي را در اين رابطه به کنگره ارائه کرده است.

وي در نشست خبري خود که در کاخ سفيد برگزار شد، گفت: «بسياري از کارهايي که ما کرديم، درست بود، اما ما برخي‌ها را نيز شکنجه کرديم. ما کارهايي کرديم که بر خلاف ارزش‌هايمان بود.»

دولت «جورج بوش» رئيس‌جمهور پيشين آمريکا پس از حملات يازده سپتامبر اجازه شکنجه و استفاده از روش‌هاي خشونت‌بار براي اعتراف‌گيري از زندانيان را صادر کرده بود.

حمله صهيونيست ها به کرانه باختري

 به نقل پايگاه خبري سما، در درگيري ميان صهيونيست‌ها و جوانان فلسطيني در رام الله در کرانه باختري يک فلسطيني شهيد شد و 15 نفر ديگر زخمي شدند.

همچنين در نابلس هم در تيراندازي صهيونيست‌ها به سوي جوانان معترض فلسطيني 6 نفر زخمي شدند.

همزمان با حملات صهيونيست‌ها به نوار غزه کرانه باختري هم شاهد اعتراضات خياباني جوانان فلسطيني بود که هدف حمله صهيونيست‌ها قرار گرفته است.

34 نظامي صهيونيست راهي بيمارستان شدند/ مرگ 67 صهيونيست

پايگاه خبري والاه اسرائيل خبر داد که 22 نظامي صهيونيست در درگيري با نيروهاي مقاومت زخمي شدند که بنابر اين گزارش حال دو تن از اين افراد وخيم گزارش شده است.

راديو رژيم صهيونيستي هم خبر داد که در درگيري ميان نيروهاي اسرائيلي و نيروهاي فلسطيني 34 نظامي صهيونيست زخمي شدند و به بيمارستان سوروکا در بئر السبع انتقال يافتند.

اين درحالي است که امروز يک نظامي اسرائيلي ديگر توسط نيروهاي مقاومت ربوده شد و از سوي ديگر صهيونيست‌ها مرگ 67 نظامي خود در درگيري با نيروهاي مقاومت را تائيد کردند.

در حال تکميل...

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html